PERKHIDMATAN
SEKURITI APARTMENT TAMAN PUNCAK KINRARA
1.0
Bayaran bulanan
- Bayaran bulanan untuk perkhidmatan sekuriti hendaklah dibuat secara langsung diantara penduduk dengan pihak sekuriti.
- Bayaran yang dikenakan untuk setiap untit rumah adalah sebanyak Rm 35 sebulan.
1.3
Pihak sekuriti tidak boleh menuntut apa-apa kerugian daripada
persatuan akibat daripada kelewatan penduduk membayar yuran bulanan.
2.0
Pelekat kenderaan
2.1
Pihak sekuriti akan mengeluarkan pelekat kenderaan untuk kereta
pertama, kedua, pelekat motorsikal dan pas pelawat oleh pihak
sekuriti.
2.2
Penukaran pelekat bergantung kepada keperluan dan keputusan
mesyuarat penduduk.
2.3
Kenderaan yang tidak mempunyai pelekat TIDAK dibenarkan masuk.
Sila dapatkan pas pelawat daripada sekuriti.
2.4
Pelekat pertama hanya untuk pemilik kenderaan yang mempunyai petak
parkir bernombor.
- Petak parkir pelawat(visitor) hanya untuk pemilik pelekat kedua. Jika petak parkir tidak mencukupi pemilik kenderaan hendaklah meletak kenderaan di luar kawasan apartmen.
3.0
Kawasan larangan meletak
kenderaan.
3.1
Di hadapan jalan keluar masuk bangunan. Hanya kenderaan untuk
tujuan tertentu sahaja yang boleh menggunakan kawasan ini seperti
lori untuk tujuan pindah-masuk, kecemasan dan sebagainya.
3.2
Berdekatan dengan Pili Bomba.
3.3
Motorsikal dilarang parkir dalam bangunan.
4.0
Mengunci tayar.
4.1
Untuk kesalahan pertama surat amaran akan dikeluarkan oleh
sekuriti.
4.2
Sekuriti boleh mengunci tayar bagi kenderaan yang telah melanggar
peraturan meletak kenderaan dan denda sebanyak RM 50 boleh dikenakan
untuk kereta dan RM10 untuk motorsikal.. Wang denda tersebut
hendaklah diserahkan kepada persatuan.
5.0
Tugas harian sekuriti
5.1
Memastikan palang sentiasa di tutup dan memastikan rekod
keluar-masuk kenderaan.
5.2
Membuat rondaan setiap berkala.
6.0
Masalah sosial dan menggangu kerharmonian.
6.1
Pihak sekuriti boleh mengunakan budi bicara dan perlu menghubungi
persatuan penduduk jika terdapat masalah sosial di Apartment
ini.
6.2
Antara masalah sosial yang perlu diawasi seperti berkhalwat, membuat
bising dan sebagainya.
7.0
Notis
penamatan perkhidmatan
7.1
Notis bagi pihak sekuriti hendaklah dibuat sebulan (1) sebelum
perkhidmatan dihentikan.
8.0
Gantirugi kehilangan.
8.1
Pihak sekuriti hendaklah bertanggungjawap ke atas segala
kehilangan hartabenda ke atas unit kediaman yang telah membayar
khidmat sekuriti.
6 comments:
mengunci tayar?
clamp pun hilang,nak kunci mcamana?
Today the security guard told me go back to China,racism?because I don't pay them the fee. And I said to them I no need the service since I not staying there and already sold the apartment.chinese live there beware them if not you also "balik china"
Actually no excuse for not paying security. You have to ask yourself why the securities say that. Community have the power to appoint security because we are registered under R.O.S.
If you not pay, you must to answer with security everyday. Tq
(Ruzlan,Setiausaha)
Actually its depend on how we talk to people also. If you talk nicely to security i don't thing they ask you to "Balik China". Please do not bring up racial issue as it will create more confusion among other races as well.
tumpang lalu....
Sistem sewaan barrier gate
Kami menyewakan sistem ini dengan kadar yang berpatutan.pihak pelanggan tidak perlu mengeluarkan perbelanjaan yang besar untuk membeli peralatan ini.Pihak pelanggan juga tidak perlu membuat bayaran sekiranya sistem rosak, pelanggan hanya perlu membayar sewaan apabila sistem berfungsi.
Tempoh sewaan-minima satu tahun.
Deposit-tiada diposit (cagaran tidak di perlukan).
kadar sewaan-bergantung pada jumlah alat yang hendak di pasang dan kecanggihan alat berkenaan.Kadar berbeza-smart kad-midrange reader-dan smart tag.
kaedah beroperasi -pemandu akan menyetukan kad pada alat pembaca kad.Palang akan terbuka secara automatik.Selepas kenderaan melepasi palang(barrier gate).Palang akan tertutup secara automatik.Semua data pemandu akan di rekodkan di dalam sistem computer . Berminat hubungi saya melalui telefon(013-4525252) atau email nurdin2020@gmail.com . Saya akan datang ke lokasi pelanggan untuk perbincangan lanjut.
Nurdin Abu:
terima kasih diatas cadangan dan khidmat yang tuan tawarkan. Pihak kami memang bercadang utk membina autogate selepas kita menubuhkan MC kerana sekarang ini kewangan masih dibawah pemaju. Saya akan hubungi tuan jika perkara yg saya sebutkan itu berjaya.
Post a Comment