Wednesday, April 4, 2012

PERKHIDMATAN SEKURITI APARTMENT TAMAN PUNCAK KINRARA 2012


PERKHIDMATAN SEKURITI APARTMENT TAMAN PUNCAK KINRARA
1.0 Bayaran bulanan
  1. Bayaran bulanan untuk perkhidmatan sekuriti hendaklah dibuat secara langsung diantara penduduk dengan pihak sekuriti.
  2. Bayaran yang dikenakan untuk setiap untit rumah adalah sebanyak Rm 35 sebulan.
1.3 Pihak sekuriti tidak boleh menuntut apa-apa kerugian daripada persatuan akibat daripada kelewatan penduduk membayar yuran bulanan.

2.0 Pelekat kenderaan
2.1 Pihak sekuriti akan mengeluarkan pelekat kenderaan untuk kereta pertama, kedua, pelekat motorsikal dan pas pelawat oleh pihak sekuriti.
2.2 Penukaran pelekat bergantung kepada keperluan dan keputusan mesyuarat penduduk.
2.3 Kenderaan yang tidak mempunyai pelekat TIDAK dibenarkan masuk. Sila dapatkan pas pelawat daripada sekuriti.
2.4 Pelekat pertama hanya untuk pemilik kenderaan yang mempunyai petak parkir bernombor.
    1. Petak parkir pelawat(visitor) hanya untuk pemilik pelekat kedua. Jika petak parkir tidak mencukupi pemilik kenderaan hendaklah meletak kenderaan di luar kawasan apartmen.
3.0 Kawasan larangan meletak kenderaan.
3.1 Di hadapan jalan keluar masuk bangunan. Hanya kenderaan untuk tujuan tertentu sahaja yang boleh menggunakan kawasan ini seperti lori untuk tujuan pindah-masuk, kecemasan dan sebagainya.
3.2 Berdekatan dengan Pili Bomba.
3.3 Motorsikal dilarang parkir dalam bangunan.

4.0 Mengunci tayar.
4.1 Untuk kesalahan pertama surat amaran akan dikeluarkan oleh sekuriti.
4.2 Sekuriti boleh mengunci tayar bagi kenderaan yang telah melanggar peraturan meletak kenderaan dan denda sebanyak RM 50 boleh dikenakan untuk kereta dan RM10 untuk motorsikal.. Wang denda tersebut hendaklah diserahkan kepada persatuan.

5.0 Tugas harian sekuriti
5.1 Memastikan palang sentiasa di tutup dan memastikan rekod keluar-masuk kenderaan.
5.2 Membuat rondaan setiap berkala.

6.0 Masalah sosial dan menggangu kerharmonian.
      6.1 Pihak sekuriti boleh mengunakan budi bicara dan perlu menghubungi persatuan penduduk jika terdapat masalah sosial di Apartment ini.
6.2 Antara masalah sosial yang perlu diawasi seperti berkhalwat, membuat bising dan sebagainya.
7.0 Notis penamatan perkhidmatan
7.1 Notis bagi pihak sekuriti hendaklah dibuat sebulan (1) sebelum perkhidmatan dihentikan.

8.0 Gantirugi kehilangan.
8.1 Pihak sekuriti hendaklah bertanggungjawap ke atas segala kehilangan hartabenda ke atas unit kediaman yang telah membayar khidmat sekuriti.

6 comments:

Anonymous said...

mengunci tayar?
clamp pun hilang,nak kunci mcamana?

Anonymous said...

Today the security guard told me go back to China,racism?because I don't pay them the fee. And I said to them I no need the service since I not staying there and already sold the apartment.chinese live there beware them if not you also "balik china"

taman puncak said...

Actually no excuse for not paying security. You have to ask yourself why the securities say that. Community have the power to appoint security because we are registered under R.O.S.
If you not pay, you must to answer with security everyday. Tq
(Ruzlan,Setiausaha)

Anonymous said...

Actually its depend on how we talk to people also. If you talk nicely to security i don't thing they ask you to "Balik China". Please do not bring up racial issue as it will create more confusion among other races as well.

Anonymous said...

tumpang lalu....


Sistem sewaan barrier gate
Kami menyewakan sistem ini dengan kadar yang berpatutan.pihak pelanggan tidak perlu mengeluarkan perbelanjaan yang besar untuk membeli peralatan ini.Pihak pelanggan juga tidak perlu membuat bayaran sekiranya sistem rosak, pelanggan hanya perlu membayar sewaan apabila sistem berfungsi.

Tempoh sewaan-minima satu tahun.

Deposit-tiada diposit (cagaran tidak di perlukan).

kadar sewaan-bergantung pada jumlah alat yang hendak di pasang dan kecanggihan alat berkenaan.Kadar berbeza-smart kad-midrange reader-dan smart tag.

kaedah beroperasi -pemandu akan menyetukan kad pada alat pembaca kad.Palang akan terbuka secara automatik.Selepas kenderaan melepasi palang(barrier gate).Palang akan tertutup secara automatik.Semua data pemandu akan di rekodkan di dalam sistem computer . Berminat hubungi saya melalui telefon(013-4525252) atau email nurdin2020@gmail.com . Saya akan datang ke lokasi pelanggan untuk perbincangan lanjut.

taman puncak said...

Nurdin Abu:
terima kasih diatas cadangan dan khidmat yang tuan tawarkan. Pihak kami memang bercadang utk membina autogate selepas kita menubuhkan MC kerana sekarang ini kewangan masih dibawah pemaju. Saya akan hubungi tuan jika perkara yg saya sebutkan itu berjaya.